Halálfutam
Paul W.S. Andersonnak nem sok kimagasló munkájáról tudunk beszámolni, a Halálhajó óta nem is csinált, csak középkategóriás trash mozikat. A Halálfutamtól sem kell többet várni, azonban végignézve a látványvilágot, megkérdőjelezném, hogy valóban csak 45 millió dollárba került-e a film. Ha így van, akkor minden elismerésem, remek munka volt. De mit is várhatunk összességében?
Ha a kezdőjelenetsor nem lenne olyan izgalmas, nyugodt szívvel ajánlanám, hogy késsünk vagy 10 percet a filmről, mert jönnek a felesleges jelenetek az elején. Annyit kell tudni, hogy a nem túl távoli jövőben játszódik a film és az USA gazdasága összeomlott, aztán autós üldözéses gladiátoros játékokat szerveznek, ami nagyjából a jövő Való világjának vagy Big Brotherjének felel meg, vagy ha időszerű szeretnék lenni, akkor a Celeb vagyok, ments ki innen. Az, hogy ilyen durva, erőszakos játékot játszanak, az nyilván utal arra, hogy egyre inkább igény van az erőszakra a tévében és ha a mozi közönségének létszámát figyelem, akkor a vásznon is.
Szóval rövid történelmi bevezető és egy látványos akciójelenet után jönnek a sajnos nem alientől nyálas jelenetek, hál istennek maximális profizmussal összecsapva, így nem kell sokáig nézünk azt, amit egyébként már az előzetesből is tudtunk. Jensem Ames a börtönbe kerül, az senkit ne érdekeljen, hogy miért, az a lényeg, hogy hamarosan autóba ül és részt vesz az igen látványos aszfaltháborúban.
A forgatókönyv már adott volt, egyszer ezzel az alapötlettel már készült egy film 1975-ben, melyben David Carradine (Kung Fu sorozat) és Sylvester Stallone voltak a főszereplők. Összehasonlítási alapom sajnos nincs, de az új film esetében sem igyekeztek a történet minél izgalmasabb csavarására, viszont a film végét nem lőtte le az előzetes. A színészi játék minősége nem erre a műfajra jellemző, de muszáj megjegyeznem, hogy nem értem, miért néz a film elején Jason Statham olyan hülyén, amikor semmi oka nincs rá. Ami nagyon hiányzott a moziból, az egy feszültséget keltő főgonosz a pályán, amiből hiány van, vagy ha van is, akitől tartanánk, őket hamar és túl könnyedén kihúzzák a forgatókönyvből. Szerepel még egy jó csaj is a filmben, de nem villantja ki a mellét, de csináltak még helyet néhány logikai hülyeségre, de az senkit ne érdekeljen, amikor feltuningolt páncélos autók lövöldöznek egymásra és robbannak az autók mellett az épületek is. Na meg a börtönigazgatónő Hennessy; van benne valami, de ááá, nem olyan sok. Továbbá az edző karakterét is lehetett volna még árnyalni egy kicsit és van egy srác, akinek lényegében semmi funkciója nincs, csak tud mindent, amit kérdeznek tőle.
Az operatőri munka néhol túl van figurázva, Paul Haslinger nagyszerű muzsikáját pedig elnyomják a kocsik dübörgő motorjai, de a stáblista alatt is nagyon jól szólnak. A trükkökön és az összképen lényegesen több látszik, mint a már említett 45 millió dollár.
Paul W.S. Anderson megint csinált egy átlagos iparosmunkát az erőszakos trash akciófilmek kedvelőinek. Az Event Horizon színvonalától kezd egyre távolabb kerülni, de a műfaj szerelmeseinek ez is kötelező néznivaló. Az imdb-n majdnem 10 ezer szavazat alapján 6.8 pontot ért el. Az én szavazatom 6 pont.