HTML

Blockbusters, avagy "mit nézel"

Amatőr kritikus vagyok, megmagyarázom a Pókembert! Blockbusters, neve hasonlít a Ghostbustershez (Szellemírtók), ami egy blockbuster volt, azaz sokan nézték meg. Innen a cím.

Friss topikok

Make Love, Not Star Wars!

Repce Manó 2008.09.27. 01:59

Star Wars: Klónok háborúja

A Star Wars, mint név olyan szinten legendás, hogy annak sikerét megismételni lehetetlen. Csak anyagilag sikerült megközelíteni 1999-ben készült Baljós árnyakkal, majd ez film után folyamatosan csökkent az érdeklődés a franchise iránt, de az utolsó nagy mozi, a Sith-ek bosszúja még monumentális sikereket ért el. Az, hogy mi motiválta a 20 Century Fox stúdiót, hogy eladja a jogokat a Warnernak, nem tudni, de hogy jobban keresett a Fox az eladással, mint amekkorát kaszál valaha is a Warner az új filmjével az is biztos, mint ahogy azt is biztosra vehetjük, hogy nagy sikert többé nem várhatunk Star Wars-tól, legalább is, ha így folytatják a történetet.

Nem is az animációt róvnám fel főbb hibájának, bár majd visszatérek, mert van mit megjegyezni vele kapcsolatban, hanem azt, ami már a korábbi nagy mozifilmeknél is sántított. A főbb karakterek semmilyensége, Obi Wan Kenobi most is robotos szintű és nem veszi észre, azokat az ordító jeleket, hogy padawanja a sötét oldal felé kocog, aki pedig, mint másik főbb karakter, az élőszereplős filmekben is idegesítő volt, konokságát és nagyképűségét most is fájdalom látni a vásznon. Aztán kapunk majd egy még ifjabb padawan-t, aki amúgy még szimpatikus is lenne, de hozzákapcsolják Anakinhoz, aki a negatív energiáival az ő egyéniségét is semlegesíti. A régi trilógiában az egyik szürkébb karakterek közé tartozott maga Luke Skywalker, most viszont egyedül is többet érne, mint a Klónok háborúja bagázsa, és akkor had említsük meg Han Solo-t, aki az első sorozat egyik legerősebb karaktere volt vukijával együtt, hiába csak mellékszereplő, és akkor még nem beszéltünk a negatív hősökről, aminek tábora összességében nem ér fel Darth Vader egyetlen szuszogásával sem. Viszont kapunk egy halom ökörködő droidot és egy pofáját baltával faragott Dooku grófot, egy unalmas, csúnya, kopasz sith nőt és pár "guruló halált".

A forgatókönyv egyébként nem lenne rosszul megírva, miszerint Dooku és csapata elrabolta Jabba, a hutt fiát, hogy aztán rákenhessék a jedikre, akik valójába ki akarják szabadítani... ööö, mi is volt a neve? valami Tutyi Mutyi vagy hasonlót, aki egyébként egy nagyon aranyos karakter, nálam ő vitte a hátán a filmet, kár, hogy csak a film felénél jelenik meg. Aztán van egy halom politikai cselszövés, meg minden, szóval a film abból áll, hogy monoton hangon parancsokat osztogatnak egymásnak és talán rekord mennyiségben hangzanak el az ilyen mondatok, mint "ez parancs", "maradj mögöttem", "fedezz", stb... szóval kicsit semmilyenek a párbeszédek... még yoda sem mond semmi okosságot, mondjuk át is lett kicsit alakítva a feje, pont úgy néz ki, mint gizmó, aki enni kapott éjfél után. Akkor, ha már itt járok az animációról egy kicsit. Bizonyos űrharcjelenetek meglepően látványosak, más harcjelenetek is kifejezetten látványosak, bizonyos lények ábrázolása nagyon is jól sikerült, csak a főbb karakterek kidolgozására nem volt keret, azaz Obi Wan, Skywalker és a többi emberformájú lény + yoda olyan képet kaptak, amit akár én is rajzolhattam volna (6 éve nem volt rajz órám, és akkor se volt minden alkotásom 5-ös).

A néhány negatívumhoz még hozzá kell tenni, hogy túl sok az akciójelenet, az alkotók átestek a ló túloldalára, miszerint a már lassan 15 éve élő cgi technikával bármi lehetséges a vásznon, azóta egyre inkább túlzásba viszik a felesleges akciójeleneteket, itt is ez van. 70-75%-ban harcjelenet követ harcjelenetet, és nem mind olyan látványos, mint ami elvárható lenne.
A kevés pozitívumok közé, amiket elrejtettem az írásomban, szeretném még hozzácsatolni Jabba hut rokonának karakterét, ami nekem tetszett, továbbá a zene is nagyon jó lett. A gyerekes poénokat viszont még szeretném kihangsúlyozni a végén, ami a Baljós árnyakat idézte, ami ugye szintén a túl giccses cím boldog tulajdonosa sok kritikus szerint. Nos, ami a Baljós árnyakban gyerekes volt, azt itt többszörösen visszakapjuk, csoda, hogy Jar Jar kimaradt... tényleg! Jar Jar kimaradt!!!

Összességében csak nagyon elvetemült fanatikus Star Wars rajongóknak ajánlom, akik még a Baljós árnyak gyermeki stílusát is szerették. Jelzem lehet szeretni, egy fanatikus jóbarátom a magyar bemutató óta eddig (9 nap alatt) négyszer látta, ez épp annyi, amennyi pontot én adok neki a 10-es skálán és az imdb-n. Ez csöppet gyengébb, mint az az 5.0, amit eddig 8 ezren szavaztak meg neki. Fanatikus barátom pedig annyi pontot ad majd neki, ahányszor tervezi moziban megnézni. 10!

Update: Tibor barátom már (10 nap alatt) 7-szer látta a filmet, és a 11. nap végére eléri a 10. megtekintést is. Ez van, ha a fanatizmus és a Moziünnep találkozik:)

Címkék: star wars animációs

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blockbusters.blog.hu/api/trackback/id/tr4683965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solt · http://solt87.freeblog.hu 2008.09.27. 18:02:16

Jabba, a hutt (kétté =P) fiacskájának neve a film szerint Pufimufi (vagy Pufi-mufi, nemtom, hogy írják), egyébként meg ugye, Büdöskének "becézték". Én arra lettem volna kíváncsi, ki az anyja - már ha van neki.

YoRkE · http://legutobb.blogspot.com 2008.09.27. 22:32:46

ezzel a 'főbb karakterek kidolgozása' dologgal nem értek egyet (és azért az 'én is rajzolhattam volna' is enyhén túlzás szerintem :) ), ugyanis stílusilag csak követi a Genndy Tartakowski-féle Clone Wars animációs sorozat figuráit, 3D-be átültetve.
én külön örültem neki, hogy nem próbálják meg "élethűen" mintázni őket, mert azért mégiscsak animációs film, és nem színészpótlékszereplős film.
hatásában a sztori egy sorozatra emlékeztetett, úgyértem, nem egy önálló egészestés filmre, de úgy tudom, hogy tényleg lesz többi része is sorozatként..
és a zenéje is tényleg tökjó, néhol teljesen meglepőek és eredetiek egy Star Wars filmben..

Repce Manó 2008.09.28. 03:42:36

hutt kéttére javítva, köszi az észrevételt
az "én is rajzolhattam volna" tényleg nagyképűség tőlem, pláne, hogy ma próbáltam rajzolni, igaz, hogy csak halakat, de nem tudok jól, mindenesetre én sem vártam színészpótlékokat, meg tökéletesen kidolgozott arcokat, mint mondjuk a Beowulf-ban, de a két film között óriási különbség van, mondjuk a kettő közötti középút már bőven tökéletes lett volna ehhez a filmhez. Szerintem.

YoRkE · http://exyst.extra.hu 2008.09.28. 06:24:23

értem én, hogy kb mire célzol, de gondolj bele, hogy ha a 'valósághű' arctól csak picit térnének el egy ilyen stílusú felé, amilyen most, és ha csak nagyonpici választaná el a színészpótlékkülsőtől, még könnyebben azt hinnék a népek, hogy tényleg nem tudják 'rendesen' megcsinálni (kevesebben feltételeznék, hogy szándékosan olyan). haértedmiregondolok :)

[hejj, mekkora összetett mondat lett ebből, vegyük úgy, hogy 3 kicsi ^^ ]

Repce Manó 2008.09.28. 13:11:29

ööö, értem, de nem hiszem, hogy szándékosan ilyen az arcszerkezetük, lehetett volna ezt szépíteni úgy, hogy megmarad az eredeti CloneWars stílusa, én inkább az alacsony költségvetést venném alapul, mivel eredetileg tv-re készült műről van szó, és 100 milliókat nem költhettek rá. Mondjuk lehet, hogy kisképernyőn jobban mutatna... majd ha lesz a tévében megnézem ott is

Rerric 2008.10.03. 01:13:04

o/

Igen, pufi-mufi volt a neve. modnjuk nállam a skysrác verte ki a biztosítékot. Mondjuk megnézném eredeti hanggal is, bár nem tudom mennyit javítana. Igazából csalódtam a filmben, azt hittem, hogy a cartoon networks által vetített mesesorozat lesz filmé összevágva. mindegy végülis összességében tetszett, bár ezt nem fogom annyiszor látni mint monjuk a Birodalom visszavág-ot.

Solt 2008.11.16. 21:33:46

Tudtommal a mozifilm néhány sorozat-rész összegyúrásából született meg, mert eredetileg csak sorozatnak szánták volna; szóval lehet, hogy emiatt sincs olyan jellegű története, mint egy "rendes" SW filmnek.
Eredeti hanggal én csak a sorozat részeit láttam. Szerintem nem rossz, de a magyar szinkron már csak azért is biztosan "jobb", mert ott a filmekből megszokott színészek adják a hangjukat, míg az angol változatnál asszem csak 4 eredeti színész maradt a Clone Wars filmnél és sorozatnál. Szinte "felbecsülhetetlenül" feldobja mindkettőt, hogy az "eredeti" magyar hangokat halljuk (majd).
süti beállítások módosítása