HTML

Blockbusters, avagy "mit nézel"

Amatőr kritikus vagyok, megmagyarázom a Pókembert! Blockbusters, neve hasonlít a Ghostbustershez (Szellemírtók), ami egy blockbuster volt, azaz sokan nézték meg. Innen a cím.

Friss topikok

Hellboy II. - Az arany hadsereg

Repce Manó 2008.08.23. 00:10

Hellboy II. - The Golden Army

Magam is statisztáltam eme műremekbe, és most, hogy megnéztem a filmet, tudom miért írtak a lapomra "Troll" bejegyzést... mert a Trollpiacon voltam extra. Egyszeri nézés után nem sikerült felfedeznem magam, mivel gyors vágások voltak jellemzőek az adott jelenetre, na de elég a sovinizmusból, beszéljünk inkább a filmről.

Guillermo Del Toro-t nem rossz rendező, de a legjobbak közé sem szeretném még emelni, bár kétségtelenül jó úton halad, ha ilyen munkáiról van szó, mint a Faun labirintusa, Penge 2, vagy az első Hellboy film. Hellboy második bevetésétől sem kell többet várni, mint egy kellemes nyári fantázia-akciófilm némi kacagtató poénnal, sok látványos elemmel és rengeteg magyar névvel a stáblistán. Bár látványfilmről van szó, a mexikói író-rendező csupán érintőlegesen bontja ki azon elemeket, amik igazán mély tartalmúvá tehetné a filmet, ám az egyszerű és sablonos fordulatokon és cselekményen a forgatókönyv sem mutat mélyebbre annál, hogy van egy hősünk, aki megmenti a világot a kisebbségi komplexusokkal küzdő, azaz gonosz növényhercegtől, aki kitalálja, hogy ő jobb, mint az ember, ezért leigázza azok világát. Apropó ember, már az előző részben is árnyaltan utaltak az paranormális lények és a "normális" emberek baráti kapcsolatára, ha nem is fokozzák tovább, én azért reméltem, hogy legalább annyi jelenetet kap még a mutáns-nem mutáns baráti kapcsolata, jelen esetben azonban az átlagember szinte kizárólag negatív mellékszereplőként van ábrázolva. Ezt a társadalomkritikát szerintem jobban érzékeltethették volna, ha van egy ellentábora ennek a viselkedésformának. Azt sajnos megint nem érzékeltették elég mélyen, hogy Hellboy szeretne beilleszkedni az emberek társadalmába

Remélem a fent említett tényezők jobban ki lesznek bontva a befejező részben, mivel ez a film egy másik slágertémát dolgoz ki, ami dominánssá válik a vásznon. Ez pedig a szerelem. Nem kell mondanom, aki látta az első részt azt tudja, hogy Liz, a tüzes nő a film végén összejön Hellboy-jal... na a kapcsolat menete már egy kicsit továbbfejlődött... és lesz egy másik szerelmi szál, sokak szerint felesleges, nekem tetszett, szerintem aranyos volt, szerintem inkább kiszámítható volt a végkifejlete. Na meg egyébként ez sem volt eléggé kibontva szerintem... biztos megint azok a fránya vágóollók, nehogy már elérje a játékidő az első rész hosszát, mert akkor kevesebben nézik meg. Off: véletlenül nem a 190 perces Grindhouse óta vagdossák ennyire a filmeket? az egyes feltételezések szerint azért bukott meg, mert elriasztotta a nézőket a hosszú játékidő: Off vége.

Megnéztük a film előzetesét, de nem a filozófiai tartalom miatt döntöttünk úgy, hogy kifizetjük a mozijegy árát, hanem, mert nagyon látványos trükköket véltünk felfedezni. Azokkal nincs gond, teljesen vállalhatóak a trükkök. Vállalható alatt azt értem, hogy nagyszerűek, hisz én nagyon érzékeny vagyok a számítógépes effektekre. Egyesek azonban Gyűrűk Urához hasonló lényáradatot és trükkhalmazt kiabáltak... ja persze, ugyanaz a rendező fog dirigálni a Hobbit c. Tolkien megfilmesítéshez, ami majd 4 év múlva kerül ki készen a moziba. Szerintem ha nem is hatványozta az első részt, egy 3-5 perces trollpiacnyi jelenetet leszámítva épp, hogy übereli az előző részt... mondjuk tény, hogy sokkal mesésebb maga az alapszituáció is, szóval ennyit minimum megkövetelt a történet, na meg a korhatárbesorolás, ugyanis az is csökkent egy árnyalatnyit... szerény megítélésem szerint. Az akciójelenetek nem fognak újat mutatni, de amit egy 2008-as látványfilm minimum megkövetel, azt bőven hozza a Pokolfajzat 2.

Nem mondanám, hogy jobb, mint az első rész, inkább egy kicsit másabb és úgy hasonló szinten mozog. Az imdb-n 7.7 ponton áll 20 ezer szavazat után, adok rá 7 pontot, tehát jó film, érdemes megnéznie annak, aki kikapcsolódásra vágyik és szereti a fantáziát és az akciót.

továbbá érdemes megjegyezni a hangot is. Amíg az első részt felirattal adták a moziban, úgy én is csak érintőlegesen próbáltam ki a DvD-n a szinkront, mindig felirattal néztem. A második részt szinkronnal vetítik a moziban,  de még így is eltér Hellboy szinkronhangja az első résztől. Ott Reviczky Gábor szinkronizálta, most azonban Bognár Tamás kapta Hellboy hangját.

Címkék: fantasy del toro hellboy

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blockbusters.blog.hu/api/trackback/id/tr6628655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fierce 2008.08.23. 08:15:51

Én láttalak (látni véltelek) a piacon, a bal oldalon bukkantál fel egy pillanatra...
Nekem tetszett-jöhet a folytatás!
Egyébként Hellboy személyiségéhez még egy mondat tőle-"I saved the Earth from armageddon...you're welcome..."

YoRkE · http://legutobb.blogspot.com 2008.08.27. 11:07:34

a mi tippünk, hogy a trollpiacon áthaladsz a képernyön, és valakit tolsz magad előtt, vagy valaki téged tol.. mondjuk ez erős tipp, de direkt figyeltük.
nekem jobban tetszett egyébként, mint az első rész, sokkal fantasybb, talán pont a több idegen lénytől, meg a trollpiactól.
a másik szerelmi szál szerintem sem volt fölösleges, a növényherceg kifejezést vszont nem nagyon értem. ezek nem elfek? vagy ilyesmik?

ja és mostantól kéretik a nemszimpi néniket "troll"-nak hívni ;)

Repce Manó 2008.08.27. 16:33:28

újranézésnél jobban odafigyelek, illetve DvD-n már lehetőségem lesz kikockázni, visszatekerni, majd ha meglesz, lefényképezem és teszek be képet róla, sőt, külön posztot kap majd a DvD kritika.
süti beállítások módosítása