HTML

Blockbusters, avagy "mit nézel"

Amatőr kritikus vagyok, megmagyarázom a Pókembert! Blockbusters, neve hasonlít a Ghostbustershez (Szellemírtók), ami egy blockbuster volt, azaz sokan nézték meg. Innen a cím.

Friss topikok

Hancock, az antiszociális hős

Repce Manó 2008.07.06. 21:54

Hancock

Nagyon szerettük anno, mikor John McLane másnaposan mentette meg a "világot" a Die Hard 3-ban. Na erre az alapötletre egy komplett szuperhőst alkottak, aki teljesen antiszociális, ami annyiban merül ki, hogy alkoholista és bunkó, szuperhősképességeinek hála pedig ez sokszorosára nő, hiszen egy véletlen folyamán részegen nem csak egy kukát borít fel, mint halandó antiszociális társaink, hanem mondjuk tönkretesz egy autópályát, mikor részegen elkapott néhány bűnözőt. Hancock azért vált antiszociálissá, mert egyedüli szuperhős révén soha nem tudott szexuálisan kielégülni, mert a barátnőit ejakuláció közben mindig megölte. Ez az egyébként érdekes ötlet Kevin Smith fejéből pattant ki, de aztán Akiva Goldsmen producer az antiszociális szuperhőst kiemelte a történetből, majd kihúzta a szexuális problémákat a történetből, hogy fiatalabbak is megnézhessék a filmet. A forgatókönyvírók pedig csináltak egy összecsapott sztorit.

Nem lenne rossz a Hancock, sőt nem rossz film, kifejezetten élvezhető, de lehetett volna ennél sokkal jobb film is. De a történetet csak érintőlegesen bontották ki, vagy meg lett vágva 30 perccel ezt nem tudom, hogy mi az igazság. Majd DvD-n hátha kapunk egy hosszabb változatot. Pedig határozottan ki lehetett volna bontani a történetet, hiszen Will Smith neve úgy is garancia a sikerre, az első hétvégén meg is döntötte a 150 milliós költségeket, akkor lazán belefért volna még néhány forgatási nap + pár millió a kritikai elismerésért. De, hogy a "főellenség" csupán három jelenetet kapott a film végéig azért az egy kicsit ciki rá nézve. Továbbá sok ellenfélnek a viselkedése sincs megmagyarázva, például az előzetesből is látjuk, amint Hancockot a börtönben a régi emberek, akiket oda küldött körbe veszik és meg akarják verni, talán elfelejtették, hogy ő egy szuperhős? aztán csodálkoznak, hogy az egyik rabnak a fejét a másik seggébe dugja. Nem spoilerezek jobban, mint egy előzetes, és ennél meg is állok, a többit majd a mozi bemutatja, aki beül rá, vannak még fordulatok a filmben. De arra érdemes felkészülni, hogy összecsapott egy kicsit. 83 percből simán csinálhattak volna minimum 100 percet is, de hogy mi jó abban a stúdiónak, hogy egyre rövidebbek a filmek azt nem értem. Három karakter van rendesen kidolgozva, és még velük is lehetett volna bővíteni a filmet.

Amit még hibájának rónak fel a kritikusok a filmnek, az a stílusváltás. A film ugyanis határozott vígjáték stílusban indul és a végére átmegy egy teljesen más műfajba. Ez nem hiszem, hogy a film hátrányára válna, hiszen a vígjátéki elemek segítik megkedveltetni a karaktereket, így valamiért hatásosabbak a végén a drámai elemek, legalább is én enyhén meghatódtam néhány jeleneten. Mivel most nem egy sablonos szuperhőst kaptunk, aki piros ruhában ugrálva menti az embereket, így a film is teljesen más. Egy kicsit a másságról szól a film (nem megyek bele a tegnapi melegfelvonulás eseményeibe), az egyedüllétről, hősünk ugyanis magányos, egyedül érzi magát és ezért lesz úgynevezett "bunkó". Ezt ő maga is tudja, és nem tud változtatni rajta, az emberek megutálják, mert rosszul végzi a munkáját, mindig részeg és milliós károkat okoz a városnak. Hősünk pedig csodálkozik, amikor megment egy emberi életet és az megköszöni neki, határozottan jól esik neki. Ez az ember felfedezi, hogy számára csak elfogadás és némi szeretet kell és képes lesz megváltozni és olyan hőssé válhat, amire az embereknek szükségük van. Bár minden szuperhős magányos volt kicsit, Pókember nem kaphatja meg Mary Jane-t az első rész elején, Batmannek minden filmjében új barátnője van, Hulk szerelme sem teljesedhet be, ráadásul ha felizgatja magát vagy a barátnője őt óriás szörnnyé változik, de eddig még egyikük sem szorult pszichológiai kezelésre. Továbbá Hancock nem titkolja személyazonosságát, mint a többi hős.

A film zenéje szerintem átlagos iparosmunka John Powelltől, a szereplők megfelelően alakítanak, nem véltem felfedezni kimagasló eredményt, a kameramozgás néhol kicsit dokumentumfilm szerű, a kézikamerás jelenetek nem igazán illenek egy szuperhős filmbe, de talán ez is jelzi, hogy más féle hősfilmről van szó.

Semmi kimagaslót nem tudok mondani a filmről, csupán azt, hogy egy nyári akciómozinak megfelelő, de sokkal többet ki lehetett volna hozni a történetből. Mindenesetre szórakoztató, látványos, néhol kicsit izgalmas és kicsit megható történet egy részeges szuperhős jó útra téréséről. 6.9 ponton áll az imdb-n 7304 szavazattal, én egy 7-est nyomok rá. Agyakat pedig eldobni, mert vannak bizony logikátlanságok a sztoriban, de élvezhető alkotás. "Szép munka".

Címkék: szuperhős hancock

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://blockbusters.blog.hu/api/trackback/id/tr5556265

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hancock 2010.10.08. 09:03:03

Alapsztori: A város szuperhősének tetszési indexe mínuszban van. Ezt új barátja megkísérli korrigálni, ám a gondot nem ő, hanem az új barát felesége jelenti.Húzónév: Will Smith, Charlize TheronMűfaj: akció, vígjátékTrailer ittAmire számítottam: Annyi, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vicmas 2008.08.04. 00:02:42

Szia!

Nagyon élvezem a kritikáidat, úgy vélem jól meglátod a történetet és a mondanivalót, és az is díjazandó hogy pl. a port.hu-s önjelölt kritikusokkal ellentétben nem a leszólásban látod a filmkritikusi önmegvalósítás egyetlen útját.

De azt hiszem itt most nem vetted észre, hogy a Hancock egyáltalán nem Hancock-ról szólt. A film - spoilermentesen - amellett hogy érdekes mitológiai alapot nyújt a szuperhős-séghez és ezzel lényegében kiterjeszti a történetet néhány milliárd évre, valójában ez is csupán eszköz ahhoz, hogy elmondja az elsődleges üzenetet.

Ez a film az emberi hősiességről, az emberi nagyságról szól. Egy mondatban összefoglalva: "Emberként hősnek lenni nagyobb dolog, mint szuperhősként hősnek lenni." Vagy másképpen: "Az embert a kapcsolat teszi naggyá..." (R) jómagam. Ez a film küldetése, és ebben Hancock és a "másik szuperhős" csupán az ellenpont a kis PR-szakember mellett. A film az ő hősiességéről szól, mivel ő jobbá akarja tenni a világot, és ezt bizony sem Hancock, sem a "másik" szuperhős nem akarja. Ők szuperhősségükben is csupán nyugalomban élni kívánnak. Ezért ő a kisember az igazi hős a filmben, és ez az üzenet. Egyikük tiszteli is őt érte ezért, de mégsem éri őt föl ebben a tekintetben.

Hancock a végén azzal a csattanóval pedig ráteszi az i-re a pontot: a maga módján meghajol a kisember nagysága előtt.

Mert "az embert a kapcsolat teszi naggyá, melyben részt vesz, s a szerep, melyet felvállal." És ez a kisember, a PR-szakember a vágyának köszönhetően, miszerint jobbá akarja tenni a világot, nagyobbá vált, mint az ellenpontok: a két szuperhős.

Soha egyetlen szuperhős film sem üzente ezt. A Pókember volt az egyedüli, amelynek hasonló üzenete volt, de ott is a szuperhős emberi oldalának nagyságát mutatta be, melyet saját szuperhőssége csupán felnagyított. A Superman más témával foglalkozott, a Batman és a Fantasztikus Négyes pedig az emberi konfliktusokat mutatta be egy szuperhős aspektusában, és az áldozatot, melyet így nekik másképp kellett meghozniuk másokért.

Vicmas 2008.08.04. 14:15:48

És azt kifelejtettem sokminden egyéb kis nüanszon kívül, hogy van még egy elem a filmben, ami már önmagában is ugyanezt az üzenetet hordozza, csak teljesen másképpen.

Ez pedig a PR-szakember kisfiának szeretete, aki teljesen emberként kezeli Hancock-ot. Ő csak a hőstettet látja, mert gyermeki lélek. Ő a szeretetminta a történetben. A kisfiú szeretete, barátsága hozza fel Hancock-ot a mélypontról, bár ebben szerepe van a PR-szakembernek is. Ez pedig teljesen tisztán látható megjelenítése két ellenpontnak:

Az egyik oldalon van egy szuperhős, aki emberi problémákkal küzd, egyenesen antiszociális. Problémái gigantikusak. A másik oldalon van egy kisfiú, összemérthetetlen Hancock-kal. Mégis az ő szeretete, mint szerep, egyenrangú Hancock antiszocialitásával, sőt nagyobb nála, hiszen elvonatkoztatott értelemben megmenti Hancock-ot. Egy kisfiú megment egy szuperhőst. Tehát ez is egy szobor, melyet itt a szeretet és a barátság erejének tiszteletére emeltek a filmben, a filmmel.
süti beállítások módosítása