Páros mellékhatás /Couples Retreat/
Nem árt, ha a forgatás előtt, mondjuk a forgatókönyv megírásakor eldöntik a készítők, hogy drámaira veszik a figurát, vagy inkább egy újabb nemi célzásokkal teli filmet készítenek, ami végeredményben vicces lesz. Lehet, hogy még most sem dölt el a pontos műfaji meghatározás és valami extrémebb DvD/BD vágáson törik a fejüket, ami majd eladja a lemezt, mert aki látta, nem biztos, hogy a későbbiekben a lemezjátszóba kívánná azt a dolgot, amin hasonló anyagot talál.
A párkapcsolati problémákról szóló film inkább az ízléstelennek szánt poénokat lovagolja meg, de erős kezdeményezések is vannak valami meghatóbb, mélyebb mondanivaló kifejtésére is, ami már közel sem olyan vicces. Sajnos a film se nem vicces, se nem megrázó, hiszen a karakterek teljesen egysíkúak, szeretni nem lehet őket, azonosulni pedig végképp nem. Abban sem vagyok biztos, hogy a készítőknek volt-e bármiféle szándéka jó filmet készíteni, elvégre annyira evidens, hogy a párkapcsolatokkal foglalkozó filmekre tódul a közönség, akkor is ha vastag borítékokat osztunk szét a nagyobb nevek (Jon Favreau és Vince Vaughn) között és hívunk még egy Jean Reno-t, aki egyértelműen nyaralni ment a forgatásra, a sütkérezés pedig minden erejét felemésztette, amit a felkészülésre kellett volna fordítania.
Teljesen egyszerű és mindennapi problémákkal kell hőseinknek megküzdenie, ezért számunkra egyáltalán nem hat majd az újdonság erejével a szimpla veszekedések miatt összekapó szülők, a terméketlenség csapdájába esett házastársak és a másik két díszpár, akik szintén mindennapi problémákkal küzdenek. Olyan ez, mint ha a 40 éves szűz filozófiáját próbálták volna meglovagolni, miszerint nem csak az egyik tag van rossz helyzetben, de a neki tanácsot adókról is kiderül, hogy problémái vannak az adott területen. Jelen esetben viszont annyira érdektelen karakterekkel és olyan érdektelenül vitték a vászonra az alaptézist, hogy már akkor untam a filmet, mikor még későn érkezők is megjelentek a teremben. A téma középpontjában is tündökölhettek volna az erős karaktereivel a vizsgálat tárgyai, akikről pontos pszichológiai elemzést kellett volna kapnunk, de ehelyett a legrégebben alkalmazott sablon kerül ismét az arcunkba, sehogy sem prezentálva minden humorforrást mellőzve. Még a mellékszereplők sem tudnak kilépni a közöny árnyékából, csupán a gyengébb,vagy sokak számára semmilyen ismeretségük miatt egyszerűen újdonságként jelentkeznek a vásznon.
Szóval négy sablon párkapcsolati problémáról kaptunk egy unalmas pszichológiai előadást. Szerencse, hogy vizsgázni nem kell belőle, mert bármennyire is fontos lehet az anyag, a lényeg úgy is elvész, és sokkal inkább alkalmas, hogy veszekedést váltson ki a párok között, mint hogy bármilyen problémára szembetűnő megoldásra hívja fel a figyelmet. Viszont a helyszínre csoroghat a nyálunk, inkább gyűjtsünk pénzt a jövő nyári utazásra és kezdjük ott a spórolást, hogy erre a filmre nem adunk ki pénzt.